Tworzenie logotypu dla nowej marki lub produktu
Stworzenie nowej marki/nowego produktu wymaga niewątpliwie, stworzenia mocnego i pozytywnego wizerunku na rynku, gdzie istnieje już mocna konkurencja niemalże w każdej branży. Jednym z podstawowych elementów wizerunku firmy jest jej logo/logotyp.
Jaka jest różnica pomiędzy logo a logotypem?
Tłumacząc najkrócej, jak tylko się da: logo to znak graficzny (sygnet) a logotyp to sygnet wzbogacony/rozszerzony o część typograficzną, czyli np. nazwę firmy. Dla ułatwienia czytania dalszej części artykułu będziemy posługiwać się jedną nazwą ... logo,
Czym cechuje się dobre logo?
Przede wszystkim logo musi być oryginalne (jego projekt nie może być zbyt mocno inspirowany logiem innej marki), ciekawe i łatwe do zapamiętania dla odbiorców. Wygląd w dużym stopniu wpływa na funkcjonalność, dlatego logo firmy musi być widoczny równie dobrze zarówno na ciemnym, jak i jasnym tle oraz na różnych powierzchniach.
Mamy logotyp to teraz pomyślmy o nazwie firmy
Tak jak w przypadku logo nazwa firmy, marki powinna spełniać parę podstawowych zasad:- nie może wprowadzać odbiorcy w błąd (dotyczy to tego, czym firma się zajmuje, kto jest jej właścicielem i tego, gdzie firma jest zlokalizowana np. firma z Polski nie powinna w swej nazwie mieć nazwy innego państwa),- powinna odróżniać się od nazw firmy konkurencyjnych.