Dobrze napisany tekst powinien nie tylko przykuwać uwagę potencjalnych klientów, ale przede wszystkim skłaniać ich do działania tzn. zakupu produktu, polubienia lub udostępnienia publikacji, wpisu itd..
Mając powyższe na uwadze, głównym celem każdego copywritera powinno zawsze być skupienie się w jak największym stopniu na interesach swojego klienta, jego biznesu oraz zachęcenie go do podjęcia innych działań, takich jak weryfikacja informacji o oferowanej usłudze czy też produkcie.
Co to jest SEO copywriting?
SEO copywriting to niełatwa umiejętność tworzenia oryginalnych i zoptymalizowanych treści dla stron internetowych dostosowanych pod strony wyszukiwarek. Celem pisania SEO jest reklamowanie określonej strony i umieszczanie jej na pierwszym miejscu w wyszukiwarkach.
SEO copywriterzy muszą rozumieć, funkcje algorytmu Google
Firmy korzystające z copywriterów SEO często chcą korzystać z praktycznych doświadczeń, takich jak prowadzenie własnej strony internetowej lub bloga. Wtedy copywriter zrozumiał przydatne narzędzia w swojej skórze i zdał sobie sprawę, jak ważne jest ustawienie się w lustrze.
Czy dobry tekst SEO może stworzyć każdy?
Otóż niestety nie każdy. Nawet piszącego zawodowo artykuły na strony internetowe nie możemy jednocześnie nazwać dobrym SEO copywriterem. Jest to jeden z najbardziej specyficznych rodzajów tego zawodu. Od dobrego SEO copywritera wymaga się wcześniejszego przygotowania, w szczególności zrozumienia funkcjonowania mechanizmów Google.
Cennik tekstów na stronie www – ile zapłacimy za wartościowe treści?
Stworzenie dobrego tekstu to jak na samym początku wspomnieliśmy, jest sztuką i wymaga specyficznych umiejętności, dlatego nie w każdym przypadku możliwe jest zastosowanie standardowego cennika. Aby stworzyć dobry tekst, w pierwszej kolejności niezbędne jest poznanie potrzeb Klienta, specyfiki branży, w której działa jego firma. Na koszt stworzenia tekstów oczywiście wpływ w dużym stopniu ma liczba tekstów, którą trzeba stworzyć.
Czy zlecenie stworzenia tekstów na stronę internetową się opłaca?
Oczywiście, że tak. Przede wszystkim każda firma myśląca w dłużej perspektywie czasu chce zbudować mocną pozycję swojej marki na rynku. W większości przypadków potencjalny klient, kontrahent w pierwszej kolejności odwiedzi stronę internetową firmy i dobre, fachowe teksty umieszczone na niej przyciągną uwagę i mogą ułatwić decyzję o np. zakupie towaru, podjęciu współpracy z daną firmą. Jednocześnie pamiętać trzeba by teksty na firmowej stronie co jakiś czas rozszerzać, aktualizować w regularnych odstępach czasu by wracający odwiedzający po raz kolejny naszą stronę internetową, blog mogli zapoznać się z nową i ciekawą treścią.